luni, 21 noiembrie 2011

Fascinanta seara a filmelor Gay








Weekend-ul ce tocmai a trecut am fost invitat de catre echipa ce-a organizat SFG anul acesta, pentru a lua parte la event pe week-end. Este primul si singurul festival international de film cu tematica LGBD din Romania, ce se desfasoara inca din 2004, la Cluj-Napoca. Intr-o tara cu cei mai multi cetateni care nu vor sa aibe de-a face cu homosexuali, eu am venit in sustinerea lor, si totodata promovarea lor. Festivalul si-a propus sa transmita in mod corect si eficient, un mesaj de deschidere catre diversitatea culturala si acceptarea valorilor individuale.Pentru a realiza acest lucru, in programul intregului festival sunt incluse competitiile de filme artistice cu tematica LGBD.Acestal se incheie in fiecare an cu ''Gala Premiilor Gay din Romania", eveniment care ofera recunoastere personalitatilor publice ce au sprijinit comunitatea LGBD, din Romania. Intrarea la aceste evenimente este libera , nu se merge pe discriminare , iar scopul festivalului nefiind unul comercial, ci de a promova valorile democratice, toleranta si diversitatea.Eu am ajuns in Cluj la ora 15:30. Am fost preluat de catre cei de la PSI Romania, care m-au dus la hotel . Ajuns acolo, am inceput sa ma pregatesc pentru a ajunge la primul eveniment de vineri seara, si anume "Trenduri in Moda" , cu Catinca Roman.
Aceasta ne-a vorbit despre ce se poarta, si cum se poarta o haina pentru a fi fashion. Ea a mai fost "ajutata" de un prieten care ne-a informat despre Casa de Moda Channel si istoria acesteia. Coco Channel , numele ei real fiind Gabrielle Bonheur , s-a nascut intr-o familie saraca. Tatal ei a fost vanzator ambulant de tesaturi si se numea Albert Channel, iar mama ei, Jeanne Devolle, croitoreasa.La 18 ani apare în lumina reflectoarelor la cafeneaua "Moulins La Rotonde", ca și cântăreață. În aceeași perioadă își găsește un loc de muncă într-un magazin de stofe la Maison Grampayre. Dar continuă să cânte la Caffè Rotond unde admiratorii o vor numi Coco. Unii spun că numele ar veni de la o melodie pe care Chanel obișnuia să o cânte.La 25 de ani cunoaște un bărbat foarte influent care îi va schimba viața. Moștenitor dintr-o dinastie din industria textilă, baronul Étienne Balsan. Coco devine amanta recunoscută a lui Balsan și se mută la una din proprietățile baronului. Acolo Chanel începe din pasiune și pentru uz personal să creeze pălării care vor fi apreciate de aristrocația franceză și în curand va deveni o mică afacere. Face primii pași în lumea modei ca și creatoare de pălării în 1908, descoperind un talent special în a anticipa dorințele și gusturile femeilor din timpul său. Mai multe date puteti sa gasiti dupa o cautare mai amanuntita pe internet.

Aceasta discutie a decurs pana la ora 19:00, cu mult divertisment si deschidere din partea publicului. Laura Andresan a luat locul Catincai pe scena, unde am avut parte de o discutie cu tematica sexuala , in care s-a vorbit si despre bolile cu transmitere sexuala . Bineinteles ca am participat si eu, venind cu noi informatii in randul publicului. 
Discutia a fost interesanta, avand multe intrebari din partea publicului, dar si raspunsuri, fiind incantat de acest lucru. Am putut capta atentia tuturor din sala. Seara s-a sfarsit la ora 22:00 , cand a avut loc " Gay AD Night" - clipuri publicitare gay si party. In aceasta perioada am vazut si un film, de fapt o comedie cu tematica gay, care mie unul mi-a plcut foarte mult, si cred ca si celor din public, avand in vedere ca toti au fost captivati de acel film.Totul s-a sfarsit cu o adevarata petrecere, unde lumea s-a distrat si au avut parte de divertisment.In acea seara am reusit sa-mi fac noi prieteni. Cea de-a doua zi, adica sambata, pentru mine a inceput la ora 8, desi seara de dinainte am petrecut-o in club. Dupa toata nebunia de dimineata am apucat sa mananc si eu la ora 13, pe fuga, pentru ca la ora 14 a fost "Sambata Filmelor Romanesti" , in prezenta regizorilor si a actorilor.Cele 4 filme au fost: " Tu" , " Noi Doi", "Doua Fete", "After School". Aceasta proiectie de filme a durat 2 ore, fara nicio pauza din partea organizatorilor, dar acest lucru nu a fost un impediment, ba din contra i-a captivat pe toti.
Dupa aceasta proiectie de filme, a urmat o pauza de 7 ore in care eu am fost cu Laura Andresan sa luam masa impreuna, alaturi de cei 2 acori principali, din filmul "Noi Doi",. Am avut discutii frumoase pe diverse subiecte, simtindu-ne atat de bine incat n-am simtit cum a zburat timpul. Cand ne-am dat seama ca este ora 19 am hotarat sa incheiem discutia, hotrandu-ne sa o incheiem in club, tot in acea seara. Am plecat cu Cristi, George si Laura catre hotel. De la ora 20 pana la 22, am luat o bine meritata pauza , dupa o zi plina. In momentul in care a venit ora 22 am realizat ca nu plecam inca la club, unde trebuia sa aiba loc "Gala Premiilor Gay Romania 2011 " si FSG party. Am reusit ca doar in 2 minute sa ma pregatesc si am ajuns la timp pentru decernarea premiilor. A fost o atmosfera foarte placuta intre prietenii pe care mi-i facusem cu o seara inainte. A urmat petrecerea specifica clubului, care a devenit neincapator dupa ora 12,. Dovada a fost faptul ca tot ce-a fost muncit de acesti oameni , si anume organizatorii din Cluj, a fost apreciat. 
In concluzie,am putut intalni oameni de diverse ranguri , oameni care nu fac discriminare si sunt o echipa unitara , ce se sprijina unii pe altii. Acestia mi-au deschis ochii catre o viata colorata si plina de divertisment . In ciuda faptului ca am petrecut 10 ore pe tren, cred ca a meritat intrucat evenimentul ce a avut loc la Cluj chiar mi-a placut si vreau sa transmit un mesaj public, si anume ca acesti oameni au si sufletsi ar trebui priviti altfel, din toate punctele de vedere. Daca stam sa privim lucrurile din exterior , multe persoane homosexuale au facut ceva bun pe plan international.Eu vi-l pot da ca exemplu pe Ricky Martin, 

cel care a facut furori in randul femeilor, dar a provocat si dezamagire, atunci cand si-a afirmat homosexualitatea. Totodata a fost sustinut de toti prietenii, dar si de milioane de fani.


Un comentariu:

  1. Imi place foarte mult articolul si cred ca ar trebui ca mult mai multi oameni sa-l citeasca , pentru ca este un subiect demn de luat in seama. Nimeni nu ar trebui sa critice, ci sa accepte ca nu toti suntem la fel si ca fiecare are propria viziune asupra vietii.

    RăspundețiȘtergere