duminică, 13 noiembrie 2011

Exlusiv, azi un interviu cu Razvan Ciobanu


In interviul de astazi, il vom cunoaste mai bine pe designerul 
Razvan Ciobanu. Acesta ne-a acordat putin din timpul lui 
pentru a ne raspunde la cateva intrebari si a ne face cunoscute
planurile lui de viitor din cariera.Uitati interviul :


Reporter:Cand ai avut prima lansare a colectiei tale?
Razvan Ciobanu: waw !! a fost foarte demult , in primavara anului 1995 . Am inca amintiri placute din acea perioada , ma gandesc (mai ales acum la 36 de ani ) ca nu se compara nimic cu "inconstienta" si curajul tineretii . Mai ales atunci cand ai cunostinta de ce drum vrei sa urmezi in viata ta .
Reporter:In anul 2007 ai participat alaturi de  Irina Schrotter și de alți 
designeri din întreaga lume la expoziția internațională de design 
vestimentar The Train, desfăsurată la New York, cum a fost pentru tine?
Razvan Ciobanu:"the train" nu a reprezentat o experienta pe care sa o poti exprima prin vinzari . Practic a fost un prim contact cu piata american ,dar nu s-a concretizat in vreo colaborare palbabila . Mult mai bine pozitionat si cu rezultate mult mai bune au fost participarile din cadrul expozitiei "pret-a-porter paris" si a misiunii romane la berlin .
Reporter:Momentan esti stabilit la londra de ce?
Razvan Ciobanu:Am locuit la londra aproximativ un an , am avut tot felul de colaborari acolo . un agent , joburi scurte . Nimic permanent , dar intalnirea mea cu agentul de acolo a reprezentat un avantaj in experientele pe care le-am acumulat si joburile pe care am avut onoarea sa le fac . 
Reporter:Cand revii in tara pentru o noua colectie?
Razvan Ciobanu: Sunt deja in Romania , lucrez la acest proiect . Primul meu show ar fi trebuit sa fie pe 31 octombrie , datorita unor probleme de organizare am fost nevoiti sa-l amanam cu citeva saptamini.
Reporter:Din punct de vedere financiar in acest moment stai bine?
Razvan Ciobanu:Daca ma intrebi ,in acest moment tot sistemul este afectat financiar . Cautam stabilitatea , descoperim noi metode de a patrunde pe alte zone ale designului.
Reporter:In Romania ai avut momentele tale de glorie cum te-ai simtiti?
Razvan Ciobanu:Momentele de glorie ale unui designer se reflecta in clientii sai , in mandria fiecarei femei de a-mi purta rochiile . Nu am masurat niciodata acest succes in aplauze sau aparitii tv . Ba sunt chiar reticent si rezervat in aparitiile mele media .
Reporter:Familia ta te-a sprijinit in ceea ce faci?
Razvan Ciobanu:Familia reprezinta un punct de sprijin in viata fiecaruia dintre noi . Chiar si atunci cand nu este vorba despre familia ta naturala (nu este si cazul meu ) , prietenii iti pot deveni familie , nu ?
Reporter:dupa acel asa numit ,,faliment" prieteni ti-au ramas la fel de apropiati sau nu ?
Razvan Ciobanu:Acum pot spune ca nu mai sunt atit de atasat de acest cuvint "prietenie" . este problema mea personala si imi doresc sa ramana asa .
Reporter:Ce a devenit Romania pentru tine?
Razvan Ciobanu:Nu a devenit "ceva" , faptul ca locuiesc cateva luni sau ani in alta tara nu inseamna ca ma topesc de dor de Romania . Asta nu inseamna ca imi reneg originea ,tara sau oamenii care locuiesc aici . nu am inteles niciodata ideea de patriotism exagerat ,respect regulile ,oamenii si tara in care ma aflu . indiferent care ar fi aceasta .
Reporter:Unde ai de gand sa iti petreci vacanta de craciun, si cu cine?
Razvan Ciobanu::)))))) daca m-ai cunoaste ti-ai da seama de ce zimbesc . Eu nu sunt "capabil" sa iau decizii mult mai simple ,cum ar fi : ce film sa vad la cinema sau cand sa ma vad cu amici la pranz ...asa ca nu am habar cu programul meu pentru craciun sau alte sarbatori . Iau totul asa cum vine . Am obosit sa imi mai fac planuri .
Reporter:Cum este viata ta din punct de vedere sentimental?
Razvan Ciobanu:hey ! stiam ca este vorba despre un interviu profesional ;)
Reporter:Ce ai adus tu nou in colectile tale din romania, pentru care ai devenit si cunoscut?
Razvan Ciobanu:La inceputul carierei mele eram considerat un designer de avangarda . probabil asta mi-a adus notorietatea . Eu nu m-am considerat niciodata un "avangardist" in moda . Sigur insa sunt cel care a descoperit echilibrul perfect intre corsetul clasic si incomod si produsul vestimentar care reconstruieste perfect silueta unei femei ,fara a o incorseta sau incomoda .
Reporter:Cum e relatia ta cu fanii de pe facebook?
Razvan Ciobanu:Nu imi place termenul "fan" , chiar daca nu ii cunosc am descoperit cata patima pun in comentariile si in gandurile pe care mi le transmit prin facebook si de multe ori ma simt coplesit de intentiile lor bune . Imi fac timp pentru a raspunde la toate mesajele si chiar daca am un bun prieten care se ocupa de administrarea contului meu ,doar eu sunt cel care raspunde mesajelor .
Reporter:Ce planuri de viitor ai ?
Razvan Ciobanu:Planuri este mult spus . Primul proiect este prezentarea unei noi colectii , ce  se va intimpla la inceputul lunii decembrie .
Reporter:Cum decurge o zi obisnuita din viata ta, in momentul de fata?
Razvan Ciobanu:Daca vrei o pot descrie deloc plastic si arata cam asa : ma trezesc la 6,30 , merg la atelier (locul in care muncesc sau imi vad clientii si locul unde am intalniri cu colaboratorii mei ) , plec in jurul orei 19,30 sau mai tarziu si in functie de oboseala de peste zi ma opresc sa-mi vad amici ,sau merg la film si apoi acasa . Banal , nu ? 
Reporter:Ai un mesaj pentru cei care vor citi articolul?
Razvan Ciobanu:Chiar am un mesaj , o invatatura ce am deprins-o recent de la consilierul meu de imagine, Veronica Cara : aparati-va drepturile . oricare ar fi acelea .
Reporter:Sper ca acest interviu v-a ajutat sa-l descoperiti pe omul din spatele creatiilor vestimentare si ca v-a lasat o impresie placuta.Continuati sa-l sustineti si pe viitor, pentru ca toate creatiile lui sa fie apreaciate de cat mai multi oameni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu